Pagina's

vrijdag 6 augustus 2010

De kunst van het bloggen...

Het blijkt niet mee te vallen; regelmatig een stukje schrijven wat ook nog eens aan mijn eigen criteria voldoet:
-bondig
-inspirerend
-nieuw(s)
-discreet
-pakkend

Dat het me nu 2,5 maand niet gelukt is, valt nog goed te verklaren. Ik hoop het ritme weer op te pakken en zeker maandelijks wat gedachten te delen!

Voor nu een zomerse leestip: 'Gedachten' van Blaise Pascal
(helaas moet ik mijn bieb-exemplaar spoedig inleveren omdat iemand in Zwolle 'm gereserveerd heeft...)
Wat een wijze man, die 'het leven doorziet' - en nĂ³gal bij de tijd, voor een 17e-eeuwer!

Zoals deze: "Wanneer onze toestand werkelijk gelukkig was, zouden we geen verstrooiing nodig hebben om er niet aan te denken."


1 opmerking:

  1. Deze leestip kan alleen maar van ganser harte ondersteund worden! Met de aanvulling (dit moet je bekend zijn - maar kan je misschien helpen nu je het origineel moet inleveren...): de Navigators hebben een uitvoerige studie over Pascal uitgegeven: Peter Kreeft, Christendom voor moderne heidenen - Pascals gedachten voor nu, Navigator Boeken Driebergen 2004. Het is absoluut de moeite waard!!

    BeantwoordenVerwijderen