Pagina's

vrijdag 17 september 2010

Wie is de nieuwe ... zichzelf?

Ook dit begin van het seizoen leer ik weer veel nieuwe mensen kennen. Bij NSLeeuwarden laten zich steeds ongeveer 15 studenten zien die nog geen lid zijn van onze mooie vereniging. En we hebben een geweldig weekend met elkaar beleefd. Van iedereen werd wel iets moois zichtbaar, in de spellen, bijbelstudies, kampvuurgesprekken, aanbiddingstijd en bij de maaltijden.

Deze maand las ik in '1x1=veel' de beschouwingen van de oprichtster van De Navigators in Nederland. Ze schreef 27 jaar geleden over wat ze heeft zien gebeuren in de eerste 35 jaren van het Navigatorwerk, onder andere met studenten. Hoe vreemd het ergens was om voor vier mensen van Voorburg naar Utrecht te reizen, elke twee weken. En hoe gaaf om te zien dat die vier mensen wel elk hun kring weer leidden. En hoe op deze manier, in de hele wereld mensen beïnvloed zijn. In het zakenleven, zending, jeugdwerk, gezinnen...

Ook ikzelf ben beïnvloed door hoe Gien met God heeft samengewerkt, besef ik mij nu.
Via mensen in Delft, Rotterdam, Amsterdam, Kraggenburg, Zwolle, Leeuwarden. En via mij ook weer. Spannend om te geloven dat ook een aantal van de eerstejaars NSLeeuwarders in die lijn, in deze invloed, gaan delen. Om ook een Gien te zijn. Of een Teun. Of nee, liever Freek* zelf, met Christus.

*willekeurige naam om een eerstejaars mee aan te duiden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten